Siirry pääsisältöön

Syksyn uudet kuviot

Niin se vaan on, että usein kun yksi asia menee pieleen, muu seuraa perässä. Meillä hajosi auto pari viikkoa sitten. Samalla kun yritettiin selvittää kuinka pahasta viasta on kyse, meni yksi puhelinkin vaihtoon. Ihan vaan vihjeenä muille: kun korjaat autoa ja lähdet koeajolle, älä jätä puhelinta auton katolle. Ja ei, mä en ole tässä perheessä se joka korjaa autot. Tai jättää puhelimensa auton katolle.. Saman viikon olin myös ollut meidän tyttären kanssa kotona, kun oltiin molemmat flunssassa. Mulla on taipumusta tulla kipeäksi jos stressi käy liian kovaksi, ja niin siinä sitten kävikin että viikonloppua kohden pieni flunssa muuttui kunnon räkätaudiksi ja olo oli sen mukainen. Onneksi mulle sattui siihen kohtaan vapaapäiviä, enkä joutunut olemaan enää uudestaan pois töistä. 

No, onneksi tuona samana päivänä sain kuitenkin kuulla jotain hyvääkin. Sain nimittäin kutsun työhaastatteluun. Valmistuin vuosi sitten merkonomiksi, ja tuolloin mulle tarjottiin vuoden määräaikaista sopimusta harjoittelupaikkaani. Se on nyt päättymässä, ja koska jo opiskeluaikana haaveilin toimistotyöstä, nyt päätin yrittää etsiä sellaista. Työhaastattelu osui meidän hääpäivälle, ja toivoin sen tuovan onnea. Ehkä (toivottavasti) se ei pelkästään siitä johtunut, mutta paikan sain silti! Oon niin innoissani! Tänään on viimeinen iltavuoro vanhassa työpaikassani, ja huomenna aloitan uudessa.

Syksy tuntuu olevan kaiken uuden aikaa. Kesäloman jälkeen kun palataan arkeen, se tuo aina jotain uutta tullessaan. Meillä tänä vuonna mun uuden työn lisäksi muun muassa yläasteen ja eskarin. Syksyssä on jotain puhdistavaa ja rauhoittavaa. Nautin kesälomasta lasten kanssa, mutta nautin myös pimenevistä syysilloista ja arjen pyörityksestä. Toisinaan enemmän, joskus vähän vähemmän. Nuorempana syksyn harmaus ja pimeys vain väsytti ja masensi. Nykyäänkin se vähän väsyttää, mutta siihen osaa ehkä suhtautua eri tavalla. Kynttilät palamaan, viltti päälle ja lapset kainaloon. Siinä on hyvä.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Tortillat broilerin jauhelihasta

Koska olen syönyt naudan jauhelihasta valmistettua ruokaa kyllästymiseen asti, olen nyt käyttänyt enemmän kanaa ja myös kanan jauhelihaa. Muutama päivä sitten tein itselleni siitä tortillatäytteen. Käytän usein ruokiin sitä, mitä sillä hetkellä kaapista löytyy. Niin tässäkin tapauksessa. Kuvan alla tän herkun ohje. broilerin jauhelihaa tomaattimurskaa/paseerattua tomaattia pakasteherneitä pakastemaissia valkosipulia tuoretta kurkkua tuoretta paprikaa vegaanista valkosipulikastiketta tortillapohjat Koska vehnä aiheuttaa mulle todella pahan ihottuman käsiin, olen syönyt nyt maissista tehtyjä tortillapohjia, joita löytyy ainakin Tescon valmistamana S-ryhmän kaupoista. Olen myös joskus jättänyt jauhelihan kokonaan pois, ja korvannut sen esimerkiksi kukkakaalilla tai parsakaalilla. Todella hyvää myös niin!

Ajatuksia asumisesta pikkukaupungissa

 Mä olen meidän perheestä varmaan se, jolla on kestänyt kaikkein pisimpään tottua pikkukaupungin elämään. Muutimme melkein neljä vuotta sitten Helsingistä omaan lapsuuden kotikaupunkiini. Luulisi siis, että mulle se olisi ollut helpointa.  Muistan elävästi, kun 8-vuotiaana istuin meidän pakettiauton etupenkillä vanhempieni välissä. Muuttokuorma Helsinkiin oli matkassa, ja koska oli lämmin kesäpäivä mulla oli keltainen lyhyt t-paita, joka oli silloin muotia. Oli silti niin kuuma, että hiki valui. Mua pelotti niin paljon, etten tuntenut oikeastaan mitään. Vielä ei ehkä pystynytkään ymmärtämään, kuinka suuri muutos oli edessä. Ja koska sukulaiset asuivat entisellä kotipaikkakunnallamme, palaisimme sinne kesän aikana vielä useita kertoja. Kävisin saaressa vanhojen luokkakavereiden kanssa, ja kulkisin edelleen saman pikkukaupungin katuja jäätelötötterö kädessäni.  Melkein tasan kaksikymmentä vuotta myöhemmin pakkaan oman perheeni kanssa muuttokuormaa. Pari päivää aiemmin olemme viettäneet m

Oma blogi

Ajatus omasta blogista on ollut mielessä jo pitkään. Olen aina kirjoittanut paljon. Päiväkirjoja, kirjeitä, tarinoita ja niin edelleen. Usein on myös käynyt mielessä jotain asiaa pohdiskellessa, että tästähän mä voisin kirjoittaa jos mulla olisi se blogi. Mun elämä on tällä hetkellä myös tietyllä tavalla yksinäistä, eikä päivisin ole ketään jolle jakaa ajatuksia. Päivitän paljon Instagramia, mutta välillä ne mielessä pyörivät asiat on helpompi saada ulos kirjoittamalla. En väitä olevani blogin kirjoittamisessa välttämättä hyvä, kuten en myöskään väitä tietäväni kaikesta mitä tänne kirjoitan vaan tekstit ovat mun omia ja ajatuksia, näkemyksiä ja kokemuksia. Jos niistä on apua jollekin toisellekin, niin hienoa. Voisin kuvitella että aiheet tulevat pyörimään hyvinvoinnin, liikunnan, syömisen, perhe-elämän ja arjen sekä kaikkien näiden yhdistämisen ympärillä. Se jos mikä vaatii vastapainoksi harrastuksen jossa saa hetkeksi pysähtyä kiireen keskellä, kuten tämän kirjoittamisen.